Hvad skal man bruge de sociale medier til?

Lær mere om sociale netværk?
Vil du kontaktes?
- Udfyld formularen og tryk på den grønne knap Du får svar senest Mandag kl. 9.00
Dette får du på vores kurser:
  • 12 års erfaring.
  • Kurset afholdt i din virksomhed
  • Konkret hjælp til bedre arbejdsrutiner
  • Nærvær og fleksibilitet


Navn:


E-mail:


Spørgsmål om kursus:













Hvordan er kommunikationen i fremtiden
Unge mennesker er online hele tiden
Tag dialogen, der hvor den er

Alle snakker om de sociale medier i dag, man kan ikke åbne en avis uden at nogle nævner facebook, LinkedIn, twitter, youtube eller nogle af de andre nye medier, men hvad er det for noget og kan disse nye medier bruges til andet end private ting? I denne artikel vil vi forsøge at beskrive lidt om hvad de sociale medier er for en størrelse, samt hvordan du som erhvervsleder bør tage de sociale medier alvorligt.

Hvordan er kommunikationen i fremtiden
I dag er der ikke ret mange virksomheder der kommunikerer med kunder og leverandører via. fax, men derimod er den gængse kommunikationsform email. Det synes vi i dag er helt naturligt, men jeg vil være så flabet at påstå at emailen er på vej væk som vores primære kommunikationsform. Det bliver dog nok ikke lige i dette årti - men over tid vil holdningen til kommunikationsformer ændrer sig. Jeg tror på at vi i fremtiden vil se at der bliver mere og mere kommunikation via mere eller mindre løse netværk. Om det hedder facebook, eller andet det er ikke til at spå om. Så jeg tror at virksomheder der i dag læner sig tilbage og lukker af for de sociale netværk og ikke tager det alvorligt, de vil stå bagerst i køen om nogle år. Her vil de konkurrenter der har valgt at følge med på de nye medier længe have overhalet dem.

Unge mennesker er online hele tiden
I dag er det et krav at unge mennesker er online hele tiden, om det er via telefon, facebook, linkedin eller andre sociale netværk er ikke så vigtigt. De skal bare have mulighed for at søge information og komme i kontakt med venner, og andre folk som de mener de kan drage nytte af netop nu. Så når virksomheden vælger at lukke af for en bestemt kommunikationsform, så er en af de følgevirkninger de opnår at de gør at arbejdspladsen ikke er attraktiv for nye medarbejdere.

Tag dialogen der, hvor den er!
Uanset om en virksomhed vælger at lukke af for de sociale netværk eller ej, så eksisterer de jo derude. Så hvorfor ikke tage dialogen med kunderne der hvor de befinder sig. Eksempelvis, hvis en kunde føler sig snydt så vil det jo ikke tage lang tid for personen at starte en facebook gruppe mod virksomheden. Det er meget skidt, hvis ikke virksomheden er repræsenteret på mediet og agerer på den kritik der kommer og ikke mindst inviterer til dialog med kunden. Hvis man nu tager en lidt proaktiv tilgang til mediet og starter med at oprette en fanside, hvor man opfordrer kunderne til at indgå i dialog så vil man kunne dæmme op, og tæmme en del af det brok der ellers kan komme.
Så opfordringen skal lyde herfra, at du som virksomhedsleder/ejer bør komme i gang med de sociale medier. Du kan deltage på et af vores kurser, men du kan også deltage i debatten her nedenfor og komme til udtryk med dine holdninger.

Kurser i sociale medierProfessionelt brug af LinkedIn


Find os på G+ IT kurser Tlf: 70 238 237 - salg@officekonsulenterne.dk