Hvordan kan virksomheder bruge LinkedIn professionelt?

Lær mere om sociale netværk?
Vil du kontaktes?
- Udfyld formularen og tryk på den grønne knap Du får svar senest Mandag kl. 9.00
Dette får du på vores kurser:
  • 12 års erfaring.
  • Kurset afholdt i din virksomhed
  • Konkret hjælp til bedre arbejdsrutiner
  • Nærvær og fleksibilitet


Navn:


E-mail:


Spørgsmål om kursus:














Medarbejderne på LinkedIn
Virksomhedsprofil på LinkedIn
Ekspertgrupper

Der er mange professionelle personer, der bruger LinkedIn netværket idag. Dog bliver det stadig set meget på , som et netværk hvor sælgere, headhuntere og andre der ønsker at udvide deres netværk befinder sig. Det er imidlertidigt ikke den hele sandhed. LinkedIn kan også bruges til meget mere. Jeg vil i denne artikel prøve at fortælle lidt om, hvordan virksomheder idag kan bruge netværket til at brande deres virksomhed og produkter med.

Medarbejderne på LinkedIn
Hvis virksomheden beslutter sig for at være repræsenteret for alvor på LinkedIn, så er det vigtigt at medarbejderne støtter op om det. Virksomheden skal opfordre alle medarbejdere til at støtte op om det, og oprette sig på LinkedIn og udfylde deres profiler helt ud. Både med hvad de laver i virksomheden idag, men også hvad de tidligere har lavet. På den måde, vil andre der kigger på profilerne kunne se hvad det er for kapaciteter der sidder i virksomheden. Det vil sende et godt signal ude i byen overfor kunderne, om at de folk der er ansat i virksomheden alle er folk med erfaringer der betjener kunderne. Mange tror, det kun er sælgerne der skal have en profil på linkedIn, men det er mindst ligeså vigtigt at alle andre i virksomheden har profil og at den er 100% opdateret.
Hvis du vil på LinkedIn kursus

Virksomhedsprofil på LinkedIn
Der er påp linkedIn som på mange af de andre sociale medier en mulighed for at lave virksomhedsprofiler. Disse virksomhedsprofiler fungerer som en slags visitkort på LinkedIn. Det vil ssige, her kan man skrive lidt om hvad virksomheden den står for, hvor mange medarbejdere der er osv. Det kan virke som ligegyldigheder, men når en medarbejder er fundet på LinkedIn via søgninger så vil der står hvor vedkommende arbejder og derigennem komme folk automatisk til virksomhedens profil. Det vil sige, her har man en enestående mulighed for at brande virksomheden og ikke mindst fortælle om nyheder. Det er klart at denne virksomhedsprofil på linkedIn ikke kan stå alene, men sammen med hjemmesiden, facebook, youtube etc. så vil folk få et positivt billede af virksomheden.
Læs mere om Officekonsulenterne på LinkedIn

Ekspert grupper
Virksomheden har ligeledes på LinkedIn mulighedn for at starte grupper, for at få sat fokus på emner som ligger indenfor virksomheden kompetencer. Det kan være grupper, som man sætter udvalgte medarbejdere til at vedligeholde. Mange folk vil gerne deltage i diskussioner om emner, der berører dem i deres dagligdag. Det kan give virksomheden uvurderlig viden om deres potentielle kunder og deres holdninger. Så det er muligt at medarbejderne bruger noget tid på at facilitere en gruppe på LinkedIn, men mit postulat er at det kommer mindst 10 fold igen. Grunden til dette er naturligvis at i søgninger på LinkedIn, der vil medarbejdere og deres tilhørende grupper komme op, og når nye medlemmer kommer til gruppen så vil det blive spredt i netværket og endnu flere folk vil få kendskab til gruppen, medarbejderne og ikke mindst det emne der bliver debatteret. Dog skal man være en smule varsom, for grupperne er ikke salgsgrupper. Derimod er det grupper til udveksling af viden og igennem denne vidensudveksling kan der så opstå et salg.
Professionelle brugere af LinkedIn mødes her

Det var blot lidt af det, som din virksomhed kan gøre med et netværk som LinkedIn. Du er meget velkommen til at kommentere på denne artikel igennem kommentar boksen nedenunder.

Generelt om sociale medierKurser i sociale medier


Find os på G+ IT kurser Tlf: 70 238 237 - salg@officekonsulenterne.dk