De nye tabeller i Excel 2007

Mere viden om Excel? Klik her
Vil du kontaktes?
- Udfyld formularen og tryk på den grønne knap Du får svar senest Mandag kl. 9.00
Dette får du på vores kurser:
  • 12 års erfaring.
  • Kurset afholdt i din virksomhed
  • Konkret hjælp til bedre arbejdsrutiner
  • Nærvær og fleksibilitet


Navn:


E-mail:


Spørgsmål om kursus:













Der er kommet mange nye smarte ting i Excel 2007 - blandt de meget smarte ting er muligheden for at lave tabeller. Det kan lyde en smule mærkeligt at man nu kan lave tabeller i Excel - for er det ikke altid det man har lavet ved at sætte kolonne overskrifter på, skifte farve på rækkerne og alt det andet man tidligere brugte lang tid på? Jo det er lige netop det det er, plus en del andre ting.

I excel 2007, der har man nemlig nu fået en mulighed for at markere en mængde tal/opstillinger og omformatere dem til en tabel. Det betyder, når man gør det at Excel automatisk sætter autofilter på kolonne overskrifterne , laver et fedt grafisk layout hvor hver anden linie skifter farve. I den hele taget er det blevet meget nemmere hurtigt at lave et fedt layout på en tabel - for i menuen er der defineret et hav af standard layouts, som fremkommer når du står på tabellen.

Funtioner i tabeller
Når du står i tabellen i Excel så fremkommer der et nyt menupunkt på båndet foroven. Her har du en masse muligheder for at arbejde meget struktureret med din tabel. Her kan du eksempelvis vælge om der skal være totallinier, footer og header. Desuden så er det også her du kan vælge farveskema for din tabel - det vil sige, der kan du vælge mellem de mange standard farveskemaer der allerede er defineret og derudover også definere dine egne som du kan have liggende til fremtiden.
Når man arbejder med tabeller i Excel 2007, så kan man naturligvis også tilføje ekstra kolonner og rækker. Hvis man laver en ekstra række umiddelbart nedenfor den sidste række, så bliver den automatisk inføjet i tabellen og formateret som resten af tabellen. Skal man derimod tilføje en kolonne, så skal man lige højreklikke og vælge at indsætte en ekstra kolonne. Denne ekstra kolonne kan man så bruge til at sætte en sammentællingsformel i. Som du vil se, hvis du arbejder med det så er der kommet helt nye tabelformler. Det er et emne vi tager op en anden dag.

Oversigt over Excel kurser
Hvad er Excel
betinget formatering i Excel 2007
Pivottabeller i Excel 2007


Find os på G+ IT kurser Tlf: 70 238 237 - salg@officekonsulenterne.dk